Een jonge vrouw (Sookee) is aangenomen als dienstmeisje door een rijke Japanse erfgename (Hideko). Sookee heeft, met de hulp van een oplichter, andere plannen voor Hideko.
The Handmaiden is door Rick Schuttinga op 29 januari 2017 beoordeeld met een 8,5 / 10.
Park Chan-Wook heeft met Oldboy (2003) al bewezen een film te kunnen maken met een knaller van een ontknoping. Het draait om het vertellen van een verhaal, terwijl je als kijker blijft gissen naar de oorsprong én ontknoping. Een film als The Handmaiden is daarom uitdagend om te bespreken zonder spoilers.
‘Terwijl je als kijker blijft gissen naar de oorsprong én ontknoping.’
Het is vrij snel duidelijk dat het verhaal is opgedeeld in hoofdstukken, drie in totaal. In hoofdstuk één wordt de interesse gewekt door de onderlinge verhoudingen. Prima tot dusver, maar waar blijft de opwinding? Geen intriges of twists, weinig spanning en waar is de beloofde erotiek? Dit laatste maakt regisseur Wook in hoofdstuk twee ronduit goed. En dan het slotstuk om het helemaal af te maken. Een uitstekende opbouw; steeds voldoende om te verlangen naar meer - en steeds weer meer leveren.
De stomende seksscènes voelen bijna out of place. Zulke uitingen van lusten in een adellijke Koreaanse familie in de jaren '30? Het geeft maar aan dat de setting, sfeer en het tijdsbesef uitstekend is. De twee botsen gigantisch met elkaar en ook dat is de charme van The Handmaiden.
Te zien op Pathé Thuis, CineMember en Sooner