Evelyn zit middenin een chaotische tijd in haar leven. Ze heeft moeite om een gezonde relatie met haar gezin te onderhouden en ze worstelt met het omhooghouden van haar eigen wasserette. Tot haar grote verassing wordt ze meegezogen in een strijd om het multiversum.
Everything Everywhere All at Once is door Liselotte Gertenbach op 24 mei 2022 beoordeeld met een 8 / 10.
Everything Everywhere All at Once is een vreemde film, maar écht een bijzonder vreemde film. Van de structuur tot aan diverse visuele beelden: het is een grote gekke chaos. Het is een film waarvan de meesten kunnen zeggen dat ze nog nooit zoiets gezien hebben. Dit heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is een uniek verhaal dat op een onconventionele wijze wordt verteld. De structuur van drie acts zoals wij deze kennen is bijna niet te herkennen: dit heeft wat gevolgen voor het tempo van de film. Deze voelt behoorlijk lang aan. Ondanks het langzame en onsamenhangende tempo is de film goed in het vasthouden van je aandacht. De acteurs zijn allemaal uitstekend en lijken te begrijpen in wat voor een rollercoaster van gekkigheid en emoties ze betrokken zijn. Want, uiteindelijk is het een film over familie en acceptatie, maar ook over ieder in zijn/haar/hen waarde laten. Daarin is het wat mij betreft succesvol.
‘De acteurs zijn allemaal uitstekend en lijken te begrijpen in wat voor een rollercoaster van gekkigheid en emoties ze betrokken zijn.’
Everything Everywhere All at Once is desalniettemin een film die je wellicht niet regelmatig zal kijken, deels door de lengte (bijna 2,5 uur) en de non-stop chaos, maar de boodschap is luid en duidelijk. Het verhaal omtrent Evenlyn's (Michelle Yeoh) verleden die haar achtervolgt, haar relatie met haar dochter en vervreemde man en alle keuzes die haar hebben gebracht waar ze nu is vormt de rode draad door de film. Een draad die soms ergens aan blijft hangen of bijna knapt, maar uiteindelijk weer terugkomt bij zijn kern. Een creatieve, dappere film die je bijblijft!
Te zien op Pathé Thuis