De film speelt zich af in de laatste jaren van het Gouden Tijdperk in Hollywood. Het verhaal beschrijft een dag van een 'studio fixer' die zich in allerlei bochten moet wringen om de problemen van de studio op te lossen.
Hail, Caesar! is door Rick Schuttinga op 12 februari 2016 beoordeeld met een 4 / 10.
Om maar direct met de deur in huis te vallen: Hail, Caesar! is saai. Enorm saai. De film weet ruim anderhalf uur steengoed één tempo vast te houden. Weliswaar een vlak en weinig enerverend tempo, maar het is in ieder geval iets.
‘Met mooie plaatjes alleen maak je nog geen aantrekkelijke film.’
Is er dan niets positiefs? Zeker wel; de film is thematisch mooi gemaakt en ademt één en al jaren 50. Maar met mooie plaatjes alleen maak je nog geen aantrekkelijke film. Het getoonde moet iets met de kijker doen. Een boeiend verhaal vertellen of een emotie raken.
Uiteindelijk draait Hail, Caesar! om niets meer dan een regelaar die acteurs van uiteenlopende pluimage in het gareel houdt. Die acteurs zelf maken weinig bijzonders mee, of het wordt wel zo lauwtjes opgediend dat het nergens meer naar smaakt.
De vraag die je blijft achtervolgen na het zien van Hail, Caesar! is dan ook: waarom? Waarom is deze film gemaakt? En vooral; voor wie?
De film maakt je lekker, er dreigt iets te komen, maar er komt niets. Dit hoeft geen klapper te zijn, maar als de ontvoering - de basis van het verhaal - met losse delen aan elkaar hangt is de rest van de film al gedoemd te mislukken.
Te zien op Prime Video, Pathé Thuis en SkyShowtime