Een marketing-campagne met acteur Amir Asgharnejad gaat helemaal de mist in.
DRIB is door Luca Eikelbeck op 30 januari 2018 beoordeeld met een 9,5 / 10.
In DRIB laat Kristoffer Borgli op creatieve wijze zien hoe moeilijk het maken van zijn film was. Eigenlijk wilde hij gewoon een film maken over een marketing campagne, maar dit film-project liep zodanig in de soep, dat hij besloot de hele tumult om de shoot er gewoon ook in te pakken. Dit zou in meeste gevallen voor verwarring zorgen, maar Borgli krijgt het voor elkaar het overzicht te houden.
Iets als DRIB heb ik nog nooit gezien, het is een soort van documentaire, maar tegelijkertijd ook weer niet. Het gaat over de marketing-industrie, maar eigenlijk gaat het over acteur Amir Asgharnejad.
Dit is een ontzettend grappige film, die komedie uit zeer creatieve hoekjes haalt. Door bijvoorbeeld bloopers gewoon midden in de film te plakken en de acteur te laten reageren op het film-proces.
DRIB is een van de meest originele films die ik ooit heb gezien. De style is grappig en het blijft overzichtelijk voor zo een ingewikkeld verhaal. Regisseur Kristoffer Borgli vind de perfecte balans tussen wat hij wil vertellen en wat het echte verhaal is. De distributie voor deze film is nog zeer vaag, maar het is zeker een aanrader.